Jag brukar inte lägga upp nyheter så väldigt mycket men nu ligger det så väldigt nära att det är omöjligt att låta det gå förbi.
Polarbröds fabrik i Älvsbyn har total förstörts i en brand som startade igår kväll vid 22.30 tiden när en brödklump fattade eld i ugnen branden som startade på transportbandet spred sig snabbt till taket.
Polarbröd grundades 1972 och nu har fabriken brunnit ned men förhoppningsvis kan uppbyggnad ske inom en snar framtid för det är ett hårt slag mot kommunen och det drabbar ungefär 500 – 700 personer.
Vill du läsa om branden klicka här –––> Polarbröd 

Tråkiga nyheter

7 reaktioner på ”Tråkiga nyheter

  1. Ett elände helt klart, ett fint bröd av diverse sorter som man aldrig blev/blir besviken på.
    Hoppas på en snabb återuppbyggnad.

    Ha det jättefint.

    Gilla

    • Ja det är ett hårt slag att ta del av, mina föräldrar har arbetat många av ortens befolkning har eller i perioder av sina liv varit anställda på Polarbröd. Som du säger får vi hoppas på en snabb uppbyggnad.

      Ha det så bra du med, tack för titten

      Gilla

  2. Visst är det tragiskt när en bygd drabbas på det här sättet, dessutom skulle det inviga en ny linje i måndags när det här hände så det känns overkligt, det positiva är ju att det inte var en anlagd brand. Jag har jobbat där i min ungdom, mina föräldrar med så det kommer närmare.
    /Loka

    Gilla

  3. Jag har ju läst om den här tragedin och sett på tv också. Bland annat i kväll om hur man nu ska försöka få hjälp till alla som blivit av med sina arbeten.
    Det är hemskt när en hel bygd blir drabbad!
    /Ingrid

    Gilla

    • Visst är det tragiskt när en bygd drabbas på det här sättet, dessutom skulle det inviga en ny linje i måndags när det här hände så det känns overkligt, det positiva är ju att det inte var en anlagd brand. Jag har jobbat där i min ungdom, mina föräldrar med så det kommer närmare.
      /Loka

      Gillad av 1 person

  4. Det är verkligen sorgligt när något sådant här händer och djupt tragiskt för många människor. Det är i alla fall en lättnad att det var en olyckshändelse och att det inte var någon som tände på. Den sortens bränder är om möjligt ännu värre även om utgången blir samma katastrof.

    Kram

    Gilla

    • Det är så oerhört tragiskt eftersom detta företag är en stor inkomstbringare för min gamla hemort. Det sysselsätter eller sysselsatte 700 personer som nu blir utan arbete
      Nej det är tur att det inte var mordbrand det har ju varit ännu värre.

      Kram

      Gilla

Kommentarer är stängda.